همه چیز درمورد خطوط پرسرعت یا ADSL

خطوط پرسرعت و یا خطوط ADSL واژه ای است که این روزها برسرزبانها است گرچه محدودیتها و برخی از مسایل فنی و قیمت خطوط ADSL این سرویس با ارزش در بین کاربران حرفه ای و نیمه حرف ظای ایرانی کمتر مورد توجه قرار دارد اما بازهم می توان گفت که ADSL حرف اول را می زند که در گفتاری با آن بیشتر می شویم

خطوط پرسرعت و یا خطوط ADSL واژه ای است که این روزها برسرزبانها است گرچه محدودیتها و برخی از مسایل فنی و قیمت خطوط ADSL این سرویس با ارزش در بین کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای ایرانی کمتر مورد توجه قرار دارد اما بازهم می توان گفت که ADSL حرف اول را می زند که در گفتاری با آن بیشتر می شویم :

ADSL یا خط دیجیتال نامتقارن از خانواده سرویسهای DSL است که بدون ایجاد خط جدید و با استفاده از پهنای باند استفاده نشده خط تلفن ارایه می شود این خطوط پرسرعت با نصب تجهیزاتی در مرکز تلفن کاربران واز سویی نصب مودم خاص در محل استقرار کاربر مورد استفاده قرار می گیرد از ویژگیهای این خطوط عدم استفاده از خط تلفن است بعبارتی دیگر در زمان استفاده ، تلفن کاربر اشغال نمی شود، هزینه های تلفن را به همراه ندارد و کاربر می تواند همزمان با اتصال ازخط تلفن خود استفاده کند و درهمین حال سرعتی معادل ۴۰ برابرخطوط عادی را داشته باشد کاربر تنها برای این خط به میانگین تنها ساعتی ۳۵۰۰ ریال تا ۵۰۰۰ ریال باید هزینه نماید درحالی که در اتصالهای معمولی همین میزان یعنی میانگین۳۵۰۰ ریال و همچنین ۳۵۰۰ ریال به ازای هرساعت بابت هزینه اتصال تلفن پرداخت می کند پس بی شک صرفه با خطوط ADSL است.

● مزایای استفاده از سرویس ADSL :

▪ دسترسی به اینترنت پرسرعت تا ۴۰ برابر خطوط معمولی

▪ اتصال دائم به اینترنت

▪ امکان استفاده همزمان از اینترنت و تلفن و یا فاکس

▪ عدم اشغالی تلفن در زمان اتصال به اینترنت

▪ عدم هزینه قبض تلفن

▪ حق اشتراک ثابت ماهانه

▪ نصب سریع و آسان

● معایب خطوط adsl

▪ عدم امکان استفاده مشترک یک اشتراک در مکانهای مختلف

▪ عدم امکان تغییر خط تلفن مورد استفاده به دلیل نصب تجیهزات در مخابرات.

▪ گرانی تجهیزات اولیه به نسبت خطوط عادی

▪ سرعت متغیر با افت و خیز با توجه به تعداد کاربران شبکه

▪ وجود حفره های امنیتی

▪ سرعت معمولی در ارسال فایلها

● نگاه دیگر به سرویس

▪ ارتباطی پرسرعت با اینترنت :

سرویس ADSL باتوجه به سرعت بالای ارتباط (در مقایسه با سرویس های Dialup) و هزینه مناسب (در مقایسه با سرویس های پهنای باند موجود) راه کاری ایده آل برای کاربران خانگی پرمصرف و کاربران تجاری (دارای شبکه داخلی) می باشد.

▪ اتصال دائمی به شبکه اینترنت :

در روش ارتباطی ADSL کامپیوتر یا کل شبکه داخلی شما در اتصال دائم با شبکه جهانی اینترنت می باشد. بدون انجام شماره گیری، بدون شنیدن بوق اشغالی و بدون اتلاف وقت جهت برقراری ارتباط، فقط با روشن کردن کامپیوتر به دنیای اینترنت قدم بگذارید.( در صورت دارا بودن اشتراک دایمی) با بهره گیری از سرویس ADSL در عصر پرسرعت تبادل اطلاعات وقت و هزینه های خود را بیهوده هدر نمی دهید.

▪ بدون هزینه های تلفن و هزینه های پنهان

باتوجه به تقسیم خط تلفن به دو بخش انتقال Voice و Data توسط تکنولوژی ADSL ، برقراری ارتباط با شبکه اینترنت بدون پرداخت هزینه تلفن میسر گردیده است. با سرویس ADSL بدون هیچ نگرانی از پرداخت هزینه های سنگین تلفنی و تنها با پرداخت حق اشتراک ثابت ( ساعتی- ماهانه یا سالیانه) ، صرفنظر از میزان استفاده، از اتصالی مطمئن به اینترنت لذت ببرید.

▪ را ه اندازی سریع و آسان :

راه اندازی سرویس ADSL در مقایسه با ارتباط بی سیم نقطه به نقطه، P۲Pو Leased Line بسیار سریعتر و ساده تر بوده و ظرف مدت کوتاهی انجام می گیرد. تکنولوژی ADSL کامپیوتر شما در اندک زمانی به عضوی از شبکه اینترنت مبدل می نماید.

● هزینه های سرویس ADSL

۱) هزینه اخذ اشتراک سرویس Adsl در زمان استفاده حدود ۵۰۰ هزار ریال مودم + ۱۰۰هزار ریال هزینه نصب توسط شرکت راه انداز + ۷۰ هزار ریال هزینه های وسایل جنبی شبکه

۲) هزینه کاربری :

ـ ساعتی : حدود به ازای هر ساعت ۳۵۰۰ ریال است + آبونمان ماهیانه ۱۰۰ هزار ریال

ـ ماهیانه : با توجه به سرعت از ۳۵۰ هزار ریال درماه تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ـ سالیانه : بی خبرم !!!!!!!

با نگاهی دقیق تر به این نکته پی می بریم که هزینه این خطوط نسبت به خطوط تلفنی واقعا مقرون به صرفه هست و به جز کاربران غیردایم ، دیگر کاربران به خصوص افرادی که میانگین ۳ ساعت در روز کار می کنند این خطوط مقرون به صرفه تر است.

▪ فن‌آوری ADSL نگاه فنی :

در اختیار داشتن سرعت همان چیزی است که همیشه در پی آن هستیم. فن‌آوری ADSL پاسخی است به آنها که به سرعت احتیاج دارند تا با استفاده از آن زودتر به هدف برسند، و از دیگر روشهای دسترسی با استفاده از مودم‌ها و خط‌های تلفن به ستوه آمده‌اند و در پی آن هستند تا با استفاده از این راهکار و با سرعت مطلوب به پاسخ خود برسند. ADSL تکنولوژی جدیدی است که بر بستر کابل تلفن قدیمی وآشنای خودمان عمل می‌کند. نصب یک سیستم ویژه در داخل پست مخابراتی هر منطقه، مشترکین تلفن آن منطقه را به سادگی و بدون نیاز به هر نوع دخل و تصرف سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری، از این سرویس بهره‌مند می‌نماید. از این ساده‌تر ممکن نیست این تکنولوژی بهترین و بیشترین سرعت را بدون نیاز به تدارک زیرساختهای جدید ممکن ساخته است.

▪ استفاده از سیم‌کشی‌های موجود تلفن

استفاده از سیم‌کشی‌های موجود تلفن بدون نیاز به اتصال به دستگاه‌های حجیم و پیچیده، کار مصرف‌کننده را بسیار راحت می‌نماید. برای داشتن یک اتصال ADSL در محل مصرف‌کننده تنها نیاز به یک مودم ویژه است. پس از برقراری ارتباط، تنها هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند دریافتی به عنوان هزینه دریافت می‌شود. در حالیکه ازارتباط ADSL استفاده می‌کنید ارتباط تلفنی شما همیشه آزاد و دردسترس است. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.

▪ چگونگی بهره مندی از خط پرسرعت

کافی است به یکی از شرکتهای ارایه خدمات اینترنتی ISP رفته و فرم درخواست این خط را تکمیل نمایید ، چند روز بعد( فکر کنم ۲ روز) بر روی خط مخابراتی شما در مرکز مخابرات تجهیزاتی نصب می شود، به سراغ شما آمده ، یک مودم مخصوص به کامپیتور شما وصل می شود، با یک پاسپورد و نام کاربری مثل حالات عادی می توانید به دنیای اینترنت وصل شوید با این تفاوت که اکنون خط مورد استفاده اشغال نیست هزینه تلفن نمی پردازید و به یک خط پرسرعت حدود ۴۰ برابرخطوط عادی متصل هستید

▪ شیوه ای نوین برای برقراری ارتباط با اینترنت

تکنولوژی جدید Asymmetric Digital Subscriber Line(ADSL) با ارتقاء امکانات خطوط تلفن آنالوگ، انتقال پرسرعت داده ها را همزمان با انتقال صوت امکان پذیر نموده است. در روش ADSL (خط دیجیتالی نامتقارن مشترک) برخلاف روش Dialup موجود، سیگنالهای دیجیتالی به صوتی تبدیل نمی شوند و کانال انتقال Data از Voice کاملا” مجزا می باشد. بنابراین کاربر بدون نیاز به خط تلفن جدید حین ارتباط با اینترنت قادر به برقراری مکالمات تلفنی نیز خواهد بود.

● سخن آخر:

مطابق به وعده خود در خصوص معرفی و اطلاع رسانی ، سعی می شود که سرویسهای جدید و با کارایی متفاوت را به کلیه عزیزان معرفی نماییم ، گرچه سعی می کنیم بیانمان ساده باشدولی استفاده از واژه های فنی امری اجتناب پذیر است ، این مقالات به هیچ وجه جنبه تبلیغات نخواهد داشت واصل اطلاع رسانی را درخود دارد.